יום ראשון, 19 ביוני 2016

המדריך לרכישת שעון נוכחות לעסק

שעון נוכחות מיועד לכל סוגי העסקים והוא יכול להקל משמעותית על מנהלים שמעסיקים עובדים. הצורך בשעון נובע מהתיקונים שהוכנסו לחוק הגנת השכר, לפיהם נטל ההוכחה במקרה של היעדרות או נוכחות עובדים נופל על המעסיק עצמו.
השאלה היא כיצד בוחרים את הדגם המתאים של השעון מבין ההיצע הקיים. בהקשר הזה יש כמה המלצות שיכולות לסייע לבעלי עסקים ברחבי הארץ:
א. סוג ההחתמה – בשלב הראשון כדאי להחליט האם לרכוש שעון שמאפשר החתמת כרטיס פעמיים ביום בלבד, החתמה מרובעת של שתי כניסות ושתי יציאות או כזה שמאפשר סימון של חריגות מהשגרה. כל בעל עסק צריך להגדיר סדר עדיפויות שעולה בקנה אחד עם אופי העבודה ולפי היקף הפעילות.
ב. מפרט טכני – בשלב השני ניתן להשוות בין שעוני נוכחות על פי המפרט הטכני. הפרמטרים החשובים הם של סיכום שעות יומי וחודשי, אפשרות להורדת הפסקות, התאמה למספר עובדים מסוים, מנגנון עדכון סוף חודש אוטומטי או ידני, תצוגה דיגיטלית ועוד. המפרט הטכני משפיע על תפעול השעון מצד העובדים וגם על ריכוז השעות והכנת תלושי השכר בסוף החודש.
ג. התקנה – ברוב הדגמים יש צורך בהכנת שקע חשמל ליד מיקום השעון. כדאי לבדוק מה אורך הכבל הנדרש ולהתייעץ עם אנשי מקצוע כמו חשמלאים לגבי התקנה מקצועית. בנוסף, מומלץ לנצל את ההזדמנות ולרכוש שעון עם סוללת גיבוי של כמה שעות לפחות.

שעון נוכחות

איך חוסכים בהוצאות על רכישת שעון נוכחות?

שעון נוכחות איכותי, משוכלל ומתקדם לא חייב להיות מעל מסגרת התקציב של העסק. בעלי עסקים יכולים לחסוך בהוצאות על ידי השוואה יעילה בין דגמי שעונים והשקעת זמן בקבלת המלצות מאנשי מקצוע אמינים. רצוי להתאים את השעון לאופי הפעילות הספציפי של העסק ולא להתפתות לשעונים יותר מדי משוכללים או כאלה שלא נוחים לתפעול עבור העובדים.

כמו כן, בעזרת השעון ניתן לעקוב בצורה מדויקת אחר שעות העבודה ולהימנע מתשלומי יתר או חסר של משכורות. התקנת השעון מאפשרת לכל עובד לקבל רישום מדויק והיא מונעת עוגמת נפש, תסכול וירידה במוטיבציה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה