יום רביעי, 3 ביוני 2015

שעון נוכחות בכל מקום ובכל עת

מעקב אחר נוכחות הוא בין התנאים הבסיסיים לניהול נכון של עסקים ומשרדים. יחד עם זאת, השינויים בעולם העבודה לא פוסחים על אופי המעקב. אם בעבר הגיעו כל העובדים לעסק בשעה מוגדרת ויצאו ממנו בשעה מסוימת, הרי שכיום מדובר על סביבת עבודה דינאמית, גמישה וורסטילית. התוצאה היא צורך מורכב במעקב אחר עובדים בדרגים שונים. לא כל העסקים מחזיקים בכלים המתאימים לטובת מעקב מן הסוג הזה.
הדור הבא של מערכות הניהול משנה לחלוטין את האופי של שעון נוכחות. כיום ניתן לייעל את תחום איסוף השעות ולעקוב אחר הנוכחות של העובדים בכל מקום ובכל שעה. עסקים חייבים להגדיר לעצמם את המטרה המרכזית ולעמוד בה. המטרה היא לאסוף את נתוני הנוכחות מעובדי הארגון המבוזרים, גם אם הם נמצאים בתוך המשרד וגם אם הם מחוצה לו. אז כיצד עונים על הצורך ואילו אמצעים עומדים לרשות המנהלים?

סוגים של שעוני נוכחות


להלן הסוגים הבולטים של השעונים המאפשרים מעקב אחר נוכחות בכל מקום ובכל עת:
  • ·         שעון המחובר באמצעות תקשורת IP/TCP להחתמה פיזית של עובדים
  • ·         שעון עם התקן USB לאגירת נתוני החתמה והעברת מידע בין התקנים
  • ·         שעון WIFI לצורך החתמה של עובדים הנמצאים בטווח הקליטה של הרשת
  • ·         שעון תקשורת GPRS לצורך החתמה של עובדים הנמצאים בטווח קליטה סלולרית

מלבד האמור לעיל, קיימת אפשרות להחתמה של עובדים באמצעות הטלפון. האפשרויות כאן הן שימוש בשעון נוכחות המחובר לקו טלפון נייח או החתמת נוכחות באמצעות טלפון סלולרי. בהחתמה באמצעות קו טלפון נייח העובד נדרש לחייג למספר מסוים ולאחר מכן מתבצע זיהוי של החתמת כניסה או יציאה. מנגד, בהחתמה באמצעות טלפון סלולרי מתבצע תהליך דומה אולם המעסיק מקבל גם את מיקום ההחתמה.

אי אפשר לדבר על הדור החדש של שעון נוכחות מבלי להזיר את השימוש באינטרנט. אתרי אינטרנט ייעודיים מאפשרים לעובד להחתים נוכחות מכל מקום בו הוא נמצא ומכל מכשיר עם חיבור לרשת. זו החתמה מאובטחת, נגישה ובעיקר יעילה הפועלת לטובת כולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה