יום ראשון, 28 בדצמבר 2014

שעון נוכחות עבור העובדים והעסק

שעון נוכחות הוא בין האמצעים החשובים ביותר העומדים לרשות העסק בעידן המודרני. אלו היתרונות שלו:

א. מעקב אחר שעות העבודה – שעון נוכחות מאפשר בראש ובראשונה מעקב אפקטיבי אחר שעות העבודה. הוא חוסך הוצאות מיותרות, מונע תסכול בקרב העובדים ומאפשר התנהלות תקינה לאורך שנים גם מול הדרג הבכיר וגם מול דרגים זוטרים בעסק.

ב. תקנות החוק – החוק בישראל מחייב עסקים מסוימים להתקין שעוני נוכחות. מטרת החוק היא לוודא את זכויות העובד ולהעמיד לרשותו ארגז כלים מגוון לצורך מימוש זכויות אלו. עסק הרוכש שעון נוכחות יכול להיעזר בו לטובתו ועליו לעשות זאת בהקדם.

ג. נוחות ופונקציונאליות – השימוש בשעון נוכחות הוא פשוט ונוח. זהו אמצעי פונקציונאלי, המתאים לכל הענפים במשק ולעסקים קטנים, בינוניים וגדולים.

סוגים של שעוני נוכחות


גם העובדה שיש מגוון רחב של שעוני נוכחות עומדת לרשות בעלי עסקים. רצוי להגדיר בשלב ראשון את הצרכים מהשעון ומתוכנת הנוכחות, לברר על הבדלים בין תוכנות שונות ולבדוק אפילו מול העובדים באיזה שעון יהיה להם נוח להשתמש. לאחר מכן ניתן להיכנס לעובי הקורה ולשמוע על שעוני נוכחות לעסק כגון:
·         שעון נוכחות טלפוני
·         שעון נוכחות ביומטרי עם סורק מיוחד
·         שעון נוכחות אינטרנטי לדיווח מכל מקום
·         שעון נוכחות סלולרי עם חיוג בנייד אל מספר מוסכם

חברה המעסיקה הרבה עובדים חייבת להשתמש בשעון נוכחות מוקדם ככל האפשר. עליה לבחור שעון המזהה את העובד, יוצר מיון ואף מפיק בסופו של דבר דוח נוכחות קביל וברור. השילוב בין שעון ותוכנת נוכחות מוכיח את עצמו בעסקים והוא גם משפר את התפוקה. ההוצאה על שעון נוכחות משתלמת עבור העסק בטווח הקצר והארוך. השעון מאפשר ניטור אחר העובדים והוא מקל על ניהול יעיל של העסק. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה