יום שני, 25 באפריל 2016

בעד ונגד שעון הנוכחות הביומטרי

מערכות בקרה ביומטריות הולכות ומשתלטות על השוק. האם מדובר בתהליך חיובי?

מי שהגיע לנמל התעופה בן גוריון בשנים האחרונות ודאי ראה מראה מוזר בביקורת הדרכונים, בעיקר עבור מי שלא היה בנמל התעופה מזה כמה שנים. יותר ויותר אנשים, במקום לעמוד בתור הארוך ולהמתין לפקידת הדרכונים שתחתום על הדרכון, פשוט הולכים לדלפק צדדי ומשם ממשיכים הלאה ישירות לדיוטי פרי. זהו למעשה הדרכון הביומטרי, המבוסס על זיהוי של טביעת אצבע – ומערכות הזיהוי הביומטריות השונות הולכות ותופסות נתח שוק גדול יותר ויותר בין כל מערכות הזיהוי, השליטה והבקרה בעולם המודרני – משעון נוכחות לעסק ועד דרכון. שאלה אחת, שרבים מציגים מול התהליך הזה, היא בדבר כדאיותו של התהליך, כאשר יש ספק סביב כדאיות המעבר להתבססות על מערכות ביומטריות. נציג את שני הצדדים.

שעון נוכחות ביומטרי – בעד ונגד

·         בעד – שעון נוכחות ביומטרי הוא קודם כל אמצעי זיהוי יעיל יותר מכל אמצעי אחר. לא ניתן לזייף או להעביר טביעת אצבע, ובמידת הצורך ניתן גם לבחור במנגנונים מתקדמים עוד יותר, של זיהוי פנים. כך נוכל לוודא שהעובדים שלנו מדווחים לנו רק אמת על שעות העבודה שלהם. כך למעשה, יותר מכל אלטרנטיבה, שעוני הנוכחות הביומטריים מהווים את אמצעי השליטה והבקרה האמין ביותר עבור העסק שלנו.
·         נגד – יש מי שמסתכל על מערכות ביומטריות ורואה חדירה לפרטיות, אבל אנחנו נדבר דווקא על פן אחר – הפן הטכני. מערכות ביומטריות הן מטבען מערכות עדינות יותר, וכך ישנם פרמטרים כמו טמפרטורה או בכלל מידת הלכלוך וההתאמה של האצבע למערכת הביומטרית, שמשפיעים על היכולת להשתמש בה. בקיצור, ניתן לסכם שהמערכת הביומטרית היא יעילה רק בתנאי שתנאי העבודה שלה אכן מתקיימים.


שעון נוכחות ביומטרי

בין אם בחרתם במערכת ביומטרית או לא, אתם צריכים מערכת בקרה יעילה בעסק שלכם


שעון נוכחות ביומטרי יכול להיות המערכת היעילה ביותר עבור העסק שלכם, בדיוק כפי שמערכת אחרת יכולה להיות יעילה יותר. בכל מקרה, הדבר הברור הוא שאתם צריכים מערכת יעילה שכזו, אם ברצונכם ליצור את השליטה האיכותית ביותר על העובדים שלכם ולנהל את העסק בצורה היעילה ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה