יום שלישי, 3 בדצמבר 2013

5 טיפים איך לא לאחר לעבודה

לא מעט עובדים נוטים לאחר לעבודה, ומוציאים את התסכול על שעוני נוכחות. אף על פי כן, כדאי לזכור כי שעונים אלו דווקא יכולים לשמש את העובדים. רק באמצעות רישום השעות בתוך שעוני נוכחות ניתן לעקוב אחר השכר, המשכורת וצבירת ימי החופש או המחלה. בנוסף, שעוני נוכחות נועדו על מנת לתעד את המצב הקיים, והם לא קשורים אל נושא האיחור. 

הדרך הטובה ביותר למנוע איחורים לעבודה היא לאמץ לפחות אחד מבין הטיפים הבאים:

1. התעוררו מוקדם יותר
אם אתם נוטים לאחר לעבודה בשל זמן התעוררות מאוחר, פשוט התרגלו להקדים אותו. התחילו מהקדמה של השעון המעורר ברבע שעה, ובמידה וזה לא עוזר, תוכלו להקדים אותו בחצי שעה או אפילו בשעה. בדקו כבר בשעות הבוקר איך אתם מרגישים עם השעה המוקדמת, ונסו לעשות מאמצים על מנת לנצל היטב את הזמן הפנוי.

2. קצרו את זמן הנסיעה

הרבה איחורים בהחתמת שעוני נוכחות הם תוצאה של זמן נסיעה ארוך לעבודה. במילים אחרות, יש עובדים המתעוררים בזמן אולם מתעכבים בדרך. הפיתרון כאן הוא לקצר את זמן הנסיעה באמצעות אפשרויות כגון:

- תחבורה ציבורית
- מציאת דרכים חלופיות
- שינוי זמני הנסיעה
- עדכון לגבי פקקים
- נסיעה עם רכב דו גלגלי
- הצטרפות אל נסיעה קבוצתית עם חברים לעבודה

3. שנו את סדר היום שלכם
אחת הדרכים היעילות להפסיק איחורים לעבודה היא לקבוע את הפגישות החשובות לשעות הבוקר המוקדמות. במידה ואתם לא מאחרים כרוניים, סביר להניח כי תוכלו להתעורר בקלות אם תדעו שמחכה לכם פגישה עם הבוס או עם לקוח מאוד חשוב. רוב העובדים מוכנים לסכן את שעות השינה שלהם בתמורה לתמריץ כלכלי מן הסוג הזה. מצד שני, אלו תמריצים לא יעילים לאורך זמן, ולכן המטרה שלהם היא לעזור בהתחלת השינוי הדרוש.

4. הכינו הכל מראש
תוכלו להיות מופתעים במידה ותשכילו להכין את כל הציוד הדרוש לעבודה כבר בלילה שלפני. סדרו את הבגדים על השידה, הכניסו לתיק את הדברים החשובים, ונסו להכין רשימה שתמנע מכם לשכוח משהו. הכנת הציוד חוסכת דקות יקרות בבוקר, ויכולה להצטבר לעשרות שעות מדי חודש. בנוסף, עם הזמן תלמדו מה דורש הכנה מוקפדת, ומה בכל זאת ניתן לדחות.

5. קבלו החלטה
הטיפ האחרון למניעת איחורים לעבודה והחתמת שעוני נוכחות בזמן הוא לקבל החלטה עקרונית. העמידו את עצמכם במבחן, בקשו עזרה מבני הזוג או המשפחה, והפעילו את כל הכלים העומדים לרשותכם. אחרי שתפסיקו לאחר לעבודה תרגישו סיפוק, ותוכלו גם להגדיל את שביעות רצונו של המעסיק. החלטה עקרונית על הפסקת איחורים היא צעד חשוב בשינוי הרגלים. זו החלטה המוכיחה את עצמה לא רק במקום העבודה, אלא גם במפגשים חברתיים וסיטואציות נוספות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה