יום ראשון, 19 בפברואר 2017

חוק שעות נוספות

חוקי העבודה בישראל

בישראל מפורטים חוקים הנוגעים לעבודה והעסקה במדינה. החוקים הללו נועדו להסדיר את תנאי ההעסקה הבסיסיים בישראל, על מנת להגן על ציבור העובדים מצד אחד, והמעסיקים מצד שני. הן העובדים והן המעסיקים מודעים לחוקים הללו, ועליהם לפעול על פיהם.

דגשים חשובים על חוק שעות נוספות

·         מהו חוק שעות נוספות? למעשה, אין חוק מסויים אשר נקרא "חוק שעות נוספות". בישראל קיים חוק "שעות עבודה ומנוחה" אשר תפקידו לקבוע את שעות העבודה והמנוחה המותרות של ציבור העובדים בישראל. סעיף 16 בחוק מתייחס ספציפית לנושא השעות הנוספות. על פי סעיף זה, כל השעות אשר עוברות את מכסת העבודה ביום עבודה מלא או בשבוע עבודה מלא (המפורטים גם הם תחת החוק), מוגדרות כשעות נוספות. גמול על שעות נוספות יהיה גבוה יותר מהגמול הקבוע על שעות העבודה הרגילות, וינוע סביב 125-150 אחוזים מהשכר המוגדר לשעה.
·         שעות נוספות בשבת ובחג – ככלל, שעות עבודה בחג או ביום שבת מוגדרות כשעות בהן יש לקבל גמול גבוה יותר, מזה הקבוע עבור שעות עבודה במהלך ימות החול. כך גם עבור השעות הנוספות בימים הללו. הגמול עבור שעות נוספות בשבת או בחג ינוע סביב 175-200 אחוזים, בהתאם למוגדר בחוק.
·         הקפדה על ספירת השעות באמצעות שעון נוכחות – על מנת להקפיד על מעקב מדויק אחר שעות העבודה של המועסקים, עסקים רבים בוחרים להשתמש בשעון נוכחות. הוא נוח במיוחד כיוון שהוא משמש כמדד מדויק מאוד, בלי צורך להסתמך על דברי העובדים או המעסיקים. פירוט השעות בשעון הנוכחות זמין לעובדים ולמעסיקים ומאפשר להימנע מסכסוכים, בעיות או וויכוחים שונים. מקרה מפורסם הוא התקנת שעוני הנוכחות בבתי החולים – על מנת למנוע מצבים של בעיות בתשלום השכר החודשי לציבור הרופאים, הותקנו בבתי החולים בארץ שעוני נוכחות.

חוק שעות נוספות

הקפדה על חוקי העבודה היא קריטית



על כל מעסיק להקפיד על חוקי העבודה הקיימים בישראל. אי הקפדה עליהם עלולה לחשוף את המעסיק לתביעות. על כן, מעסיקים רבים בוחרים לתעד בצורה כמה שיותר מדוייקת את שעות העבודה וההעסקה של העובדים שלהם, בין השאר באמצעות שעון נוכחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה